Girl Power Playlist

HAPPY INTERNATIONAL WOMEN’S DAY!

I remember writing this same post last year super last minute because I realised I hadn’t written any posts (classic Hreem)

I don’t want to write about the same things I wrote last year which was some of the women that inspire me, and I was TRyInG to think of something kinda original. So I came up with something that includes one of my interests and is just useful to some people (I guess…?!) So I present to you a girl power playlist!

These are a bunch of songs that (I think) are kinda girl power-y. Use this at sleepovers for the crazy (but trying to be quiet) 2 am dance partyyy.

♥️ Girl Power Playlist ♥️

    • BO$$ by Fifth Harmony
    • Run The World (Girls) by Beyoncé
    • Ain’t Your Mama by Jennifer Lopez (I ain’t your mama NoOoOooOOOO)
    • Who Do You Think You Are by the Spice Girls
    • Power by Little Mix
    • That’s My Girl by Fifth Harmony (yes, another one)
    • Who Says by Selena Gomez
    • Girl Power by the Cheetah Girls (hehe)
    • Salute by Little Mix (what can I say, girl groups really spread the message)

 

sooooo that should keep you occupied for about 25 minutes I think. I know I’ve missed a ton of the best ones but if you make a playlist like this, add them. Or just tell me the ones I forgot down below.

Can we just take a moment to appreciate how amazing these girl groups are? I have like *goes back to count* 6/9 of these songs are by groups. Cool.

Make sure to comment some of your fave girl power songs!!

Advertisements

Hello 2019!

IMG_0301

happy new year!

I know I know I know I haven’t posted since LAST YEAR.

Sorry wait.

I haven’t posted sunce November because I needed to take a break as I wasn’t getting any inspiration at all and I didn’t want to write some boring old post that noone would enjoy reading. But lemme just say I’m baaaaack 🙂

Those of you who’ve been reading my blog for a while will remember (or not) that last year I wrote a post about my new year’s resolutions and how I was gonna stick to them. Needless to say, they were pretty much a fail. I wanted to: write a blog post every week (pretty much stuck to that one…kinda), do homework the same day or the day after I get it (only did that for the first two months), and take my dog for a walk twice a week. Now, that one was kinda just impossible because I underestimated the amount of homework I was gonna get.

For 2019 I decided that I didn’t want to make resolutions, I just wanted goals. Like things I could achieve by the end of the year. Things like:

  • learning the splits (I used to be able to do them but now I can’t)
  • stick with my bullet journal
  • do more exercise
  • eat less sugar

Looking back, a few of them are kinda like resolutions but WHATEVER.

I read the post and I thought 2018 would be better than 2017, ha, that didn’t happen. Honestly, 2018 really wasn’t the best year as a whole but there were some great parts. I got to do so much more traveling which was exciting, and had some great times with friends.

Did you stick to your resolutions from 2018? What are your goals for 2019?

1 Year Blog-iversary!

So today I got a little WordPress notification saying ‘Happy 1 Year Chic Life Thru My Lens!’ and I was like whaaat??

I didn’t even realize that one whole year has passed by since I started this blog! It’s grown so much and has gone through a few different themes and I’ve tried a bunch of different posts (I’ve deleted the worst ones). It feels like ages ago that I started this blog but at the same time it feels like just yesterday I wrote my post ‘Hello World‘.

BTW take a look at me in the picture holding the ‘1’ ballon from my ’13’ balloons from my birthday. And me wearing my Blog Queen sweater!

SO in honor of this special day I’m going to let you read that post and then…yeah. Let’s just see how this goes haha.

Hello World!

Or just as many people that read this I guess…

My name is Hreem, buuuut you can call me… yeah, Hreem will be fine. I’m just your average school-girl who loves food and messsing up at makeup.

I think blogging is going to be soooo exciting, like a diary I can share with the world, but I’ll have fewer details because this isn’t anonymous, as you probably realized by now.

I love taking pictures too, partly the reason why I started this blog. The other reason is that I love writing and reading, they’re pretty much a part of me, though I have a LOT of hobbies. Or maybe they’re less, who knows? But in my case I think the hobbies I have are enough, take a peek and tell me what you think

Yeah, so that’s basically why I started this blog. Wait, lemme do a little storytime. When I started my blog I originally liked to write stories and books and I just made a blog so that I could work on my writing skills and post pictures I take. But then later I started getting followers and comments and realised how much I loved this little blogging world we have and that’s how Chic Life Thru My Lens came to be.

Thank you, thank you thank you all for following me and reading my posts.

Tell me about how you started your blog!

Hreem XO